Anti-Pattern terimi, 1995 yılında Andrew Koenig tarafından Design Patterns isimli kitaptan esinlenerek icat edildi. Bir anti-kalıp, genellikle tekrarlayan ve riskleri bir hayli zarar verici olan bir soruna ortak bir yanıttır.

Terim, AntiPatterns isimli kitabın yaygınlaşmasıyla beraber popülerleşti ve yazılım tasarım alanının ötesine geçerek, bir sorunun çözümü için yeniden keşfedilmiş kötü çözümlere gayri resmi alternatifler sundu.

Sadece yazılım için değil, sosyal ve iş operasyonları için de kullanılan bir terimdir. Buna rağmen ağırlıklı olarak yazılım geliştirmede kullanılır.

Yazılım tasarımı konusunda Anti-Pattern‘lere örnekler:

  • Abstraction inversion (Soyutlamanın tersine çevrilmesi)
  • Ambiguous viewpoint (Belirsiz bakış açısı)
  • Big ball of mud (Büyük çamur topu): Fark edilebilir bir yapısı olmayan bir sistem.
  • Magic pushbutton: Dinamik bir doğrulaması olmayan form, ya da seçmeli listeler gibi girdi desteği
  • Stovepipe system: Kötü niyetli bileşenlerin ucu ucuna bir araya getirilmesi

 

Not: Daha sonra güncellenecektir.